بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۶۰۳
مشهد-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۴۸ بازارچه صنایع دستی در آستانه تعطیلات نوروز با هدف معرفی و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهرستانهای این استان بر پا شد.
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

سید جواد موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی دارای ۹۴ رشته فعال صنایع دستی است که حدود ۲۳ هزار هنرمند در این حوزه فعالیت دارند و این استان از حیث شمار هنرمندان صنایع دستی رتبه نخست کشور را دارد.

وی اظهار کرد: هر سال یک سوم جمعیت ایران به مشهد سفر می کنند و این امر فرصتی برای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان است، در این راستا راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی و افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی از اقدامات حمایتی انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی همچنین از بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی در مکانهای مشخص شده در شهرستانها و مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی استان خبر داد.

موسوی در ادامه گفت: ایجاد سه هزار اشتغال، صدور و تمدید چهار هزار مجوز کارگاهی و انفرادی برای هنرمندان و پرداخت ۲۶۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال خانگی به آنان از اقدامات مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در یک سال گذشته بوده است.

هم اکنون در کل کشور ۲۹۴ رشته صنایع دستی شناخته شده وجود دارد که ۹۴ رشته هنر از این تعداد در خراسان رضوی زنده و فعال است؛ همچنین چهار رشته رنگرزی سنتی، چاروق دوزی، نمدمالی و قفل‌سازی سنتی که تا پیش از این فراموش شده بود نیز اکنون در این استان احیا شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر